۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

فولادگر:

گردشگری سلامت در برنامه پنجم توسعه مغفول مانده است

گردشگری سلامت در برنامه پنجم توسعه مغفول مانده است

اصفهان – خبرگزاری مهر: رییس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث گردشگر سلامت در برنامه پنجم توسعه و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فولادگر شامگاه پنج شنبه در نخستین نشست تخصصی توریسم درمانی که در اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت درمانی کشور ایران مورد توجه گردشگران سلامت قرار گرفته است، اظهار داشت: قیمت مناسب، نزدیکی بسیاری از کشورهای مسلمان به ایران و جاذبه‌های گردشگری مختلف زمینه را برای حضور گردشگران سلامت در کشور ایران فراهم کرده است.

وی شرکت ایران در نمایشگاه‌ها و سمینارهای سلامت و درمان بین‌المللی برای جذب گردشگر سلامت ضروری دانست و ادامه داد: هم‌چنین باید تسهیلات مورد نیاز برای ورود گردشگران به ایران فراهم شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروهای امنیتی نیز باید در نوع برخورد با توریسم خارجی تجدید نظر داشته باشد، ادامه داد: هم‌چنین ضروری است که اقدامات مور نیاز برای ورود و خروج گردشگر به کشور تسهیل شود.

وی به وضعیت نامناسب تردد هوایی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: استان  اصفهان علی رغم جایگاه خوبی که در عرصه‌های مختلف دارد در عرصه تردد هوایی و ایجاد ترمینال خارجی سال‌هاست که دچار مشکل است و این امر برای جذب گردشگر مناسب نیست.

فولادگر با بیان اینکه بسیاری از مسئولان در بحث جذب گردشگر زیرساخت‌های اصلی را فراموش کرده و به شاخ‌ و برگ‌های حاشیه‌ای می‌پردازند، ادامه داد: مسئولان باید بدانند که امکاناتی که در شهر اصفهان وجود دارد مناسب جذب گردشگر است ولی باید زمینه ورود گردشگر را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خالی هتل ها و بیمارستا‌های مدرن اصفهان منتظر ورود گردشگر است و باید این موضوع مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغفول ماندن موضوع گردشگر سلامت در برنامه توسعه پنجم و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور نیز بیان داشت: متاسفانه در برنامه‌های طراحی شده برای برنامه پنجم توسعه توجهی به گردشگر سلامت نشده است ولی در نظر داریم این موضوع را در برنامه ششم توسعه در راس قرار دهیم.
 
 

کد خبر 2171565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha